Annapurna Circuit Trek előkészületeink

Halihó!

 20231206_165826.jpg

 

Jó sokat vártam erre, de csak eljutottunk ide.

Az egyetemi éveim alatt/után kezdtem utazósblogokat olvasni és akkor találkoztam az Annapurna Körrel is (Annapurna Circuit Trek). Egyből megfogott, éreztem, hogy ezt én is akarom. Talán egyszer, ha nagy leszek, én is megcsinálom.

Hát nagy lettem és utána mentem. Azóta tervezgettem. Sok információmorzsából jutottunk el ide. Sőt találtam egy társat, aki ebben támogat és velem is jön. Tudom, hogy a család és a barátok is támogatnak, és enélkül most mi sem lehetnénk itt. Köszönjük!

 20231114_194220.jpg

Ez a túra egy kb 200-230km-es út. Eredetileg Besisharból (700m) indul és Nayapulban (1.000m) ér véget. Felmegy egészen 5.416m magasba, ahol a Thorang-La Pass hágón lehet átjutni a túloldalra. Az utat körbe veszi a Himalája hegységrendszer. Azon belül is találkozhatunk, több 8.000m-es heggyel. Például a Dhaulgari-vel, a Manasluval, vagy éppen az Annapurnákkal, amiről a túra a nevét kapta. A hegyek mellett a Marsyangdi folyóval ellenkező irányba haladunk végig. Majd a Manang völgy után lépünk be az alsó Mustang régióba. És innentől olvassatok csak utána. 

Ja és nem mellesleg gyönyörű, nem véletlenül, akartunk ide jönni. 

Sajnos vagy nem sajnos egészen felkapott lett, mert ilyen szép. Így már elég komoly utat épitetettek ki Manangig, ami 3.500m-en fekszik a kényelmes turistáknak. 

 

Mi viszont szeretnénk az egészet legyalolgni és össze is raktunk egy tervet. Sose voltunk még 2.000m-nél magasabb hegyen, nem tudjuk, hogy fog ránk hatni az egész. 

Pont ezért guide-t is béreltünk. De nem az elejétől a végéig, csak amikor Chame-ba érünk 2.700m magasba. És csak a hágó utáni első településig kísér minket, ami Mukinath-nál lesz 3.800m-én.

Arra kértük, hogy kísérjen minket és vigyázzon ránk, illetve meséljen a környékről. De mi hozzuk a döntéseket, hogy mennyit akarunk menni egy nap és, hogy hol akarunk aludni.

 

Nagyjából napra pontosan meg tudtuk tervezni az egészet. Mivel nem akarunk sietni és élvezni akarjuk, ezért 18-20 nappal számoltunk. Kényelmesen. Kb mennyi lesz a költségünk azt is tudtuk, magunknak intéztük a fuvart is. A saját cuccainkat cipeljük és önerőből akarunk mindent. Úgyahogy felkészültünk mindenre. Hidegre, csapvízre, kajára, magasságra, hisztire és stb-re

 

Eredetileg november 14-én indultunk volna, de közbe jött szerencsére a Mount Everest nézős túra. Így máris csúsztunk egy napot. 

Illetve a Laurának letört a foga, én meg megfáztam és ez is okozott egy kis bonyodalmat. A fogtörés az érdekes ebből, mert sajnos a legnagyobb ünnep napon történt és senki nem volt nyitva. Csak az ügyeletes fogorvos. Oda, ugye otthon se szívesen megy az ember, nem az a legjobb. Na ezt itt szorozzátok be 10000000x. Az hagyj ám, hogy nem a leghigénikusabb, de az asszisztens gyereke játszik a fogorvososat a rendelőben, a kellékekkel. Ráadásul csak egy függöny választ el a folyosóról. Izgi. De a Laura hősiesen bírta!

Na mindegyis, úgy döntöttünk, hogy várunk még egy napot, hogy meglássuk, hogyan vagyunk.

 20231114_181629.jpg

Így viszont már két nap csúszásban vagyunk, úgyhogy újra terveztük a programot. Azt találtuk ki, hogy nem Besisaharból az eredeti kezdettől kezdünk, hanem kicsit feljebb Syange-ből. Viszont innentől Nayapulig végig gyalolgoljuk. Kb 16 nap lesz, de nem rohanunk megcsináljuk. 

 

Szerencsére jól voltunk és indulhattunk is végre november 16.-án.

 

Hajrá!

20231114_152053_1.jpg